^_^ Ahlan Wasahlan wa Marhaban Bikum ^_^

Photobucket

thanks for click it !! ^_^

Friday, January 30, 2009

hari yang indah

^_^ lina mursyidah hamzah at 9:03 PM
Photobucket

hari ni merupakan hari lahir adikku NUR ADILAH. dah 19 tahun usianya menginjak..semoga kau jadi insan yang solehah. baru td abah datang ke bilikku
abah memberitahu bahawa adikku HUSNA dpt tawaran dari MARA untuk melanjutkan pelajaran ke London. alhamdulillah...luas sungguh rezeki adikku sorg ni dlm bidang pendidikan. mmg dari kecik dy ni cerdik.

"abah bagi ke kak cik pergi?"

abah anggukkan kepala..alhamdulillah..tak ku sangka abah akhirnya membenarkan puterinya berjihad dalam medan ilmu di luar malaysia. sbb sebelum ni aku nk g yaman 2 bulan pun abah tak bagi..huhu..takpe2..rezeki masing2..bersangka baik dgn Allah..

aku ke dapur utk tanya kat umi psl KC..n umi ckp Kc TOLAK TAWARAN TU

aku terus mesej kak cik akak inyap

"salam..btul ke ko dpt offer g london? pape pun..tahniah..ko wat la istikharah"-CK

"tp x tau la tu mmg offer atau hny terpilih utk interview je..rasanya aku tak g kot"-inyap

"jd ko tolak la offer tu" - CK

"mcm tu la kot" - inyap

"ok..bagusla tu..teruskan menghafal..lagi bagus"-aku

apa2 pun..to kak cik: Alhamdulillah..ko mmg buat pilihan yang tepat..dulu aku nk masuk DQ tapi tak yakin nk hantar borang..skrg ni ko tlg la smbung impian aku tu ek..g london tu master pun bley..gud luck n be a masyi hafizah..

to angah : smg sukses slalu..ko dah tua..hehehe...be a good girl..

aku tatau nape ape rase seronok sgt dinner ngan fmly aku mlm ni.makan mee goreng basah yang umi buat..makan eskrem sama2 sebekas..abah mesti tgh cari ilham mcm mn la eskrem kurma leh wujud..2-3 bekas eskrem kurma dibelinya. itulah abah. tak penah nak putus asa cari idea memajukan ekonomi islam. walopun meniaga kecik2 aje..tp alhamdulillah..cukup la utk kami 11 beranak idup. masa makan eskrem,aku rase mcm nak menangis sbb aku terlalu gembira dpt berkumpul sesama..tp still rasa lacking coz angah n kak cik takde..ntah bila la kami 11 beranak dpt berkumpul sama2 lagi..mcm mn pun,aku syg sgt2 fmly aku. argh...jgn nangis2..tak comey..tapi aku betul2 rasa bahagia malam ni..aku bahagia dgr tawa abah..celoteh adik2..abah dtg bilik aku sembang2..umi pun sama2 gelak tgk cite..aku merasa sgt bahagia..alhamdulillah..moga kebahagiaan ini kekal...

0 pandangan dari kamu:

 

perkongsian sebagai peringatan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea