^_^ Ahlan Wasahlan wa Marhaban Bikum ^_^

Photobucket

thanks for click it !! ^_^

Saturday, February 14, 2009

hanis bertanya..

^_^ lina mursyidah hamzah at 10:21 AM
Photobucket
lebih kurang 2 bulan lepas ada sorg adik ni nama dy HANIS ZAKARIA. dy bertanya pd aku..

"kak..penting sgt ke BAITUL MUSLIM ni utk HEWI"-hanis

"mestila penting dik..nati akak cerita lanjut tntg baitul muslim sbb akak ade keje ni"-aku

"ok kak..nis tunggu tau"-hanis

itulah antara perbualan 'sms' aku dgn adik aku sorg tu..hehe..berminat benar dy nak tahu.tp smpai skrg aku tak ingat nk bg penjelasan pd dy..jd aku tulis kat cni je la..nanti suh dy baca..

sec peribadinya aku tgk mmg baitul muslim ni penting utk hewi @ muslimat terutama yg terlibat ngan jemaah. sbb dlm jemaah kita dah 'didoktrinkan' dgn pemahaman perjuangan,istiqamah. lantas sudah pastinya apabila seseorang muslimat itu bernikah, secara automatiknya ketaatan kepada suami adalah perjuangan yang wajib dilaksanakan.

tapi adakah dapat kita nafikan apa yang kita lakukan d zaman2 kampus dahulu dapat dilupakan begitu shj? nah,inilah kepentingan baitul muslim dapat kita lihat. menginginkan seorang suami yang sama2 berjuang menyebarkan risalah Rasulullah saw adalah idaman setiap muslimat yang aktif dalam gerakan. membantu dan bersama-sama suami yang sama2 berada dalam satu gerakan merupakan saat yang terindah di mana perkara ini lah yang membezakan pasangan baitul muslim dengan pasangan2 yang tidak terlibat dgn mana2 gerakan.

suka tgk suami isteri yg sama2 aktif..duk bincang2 hal2 masalah ummat..mmg seronok sgt tgk..
hurm...aku sec peribadinya nak jugak share pahala perjuangan tu ngan suami aku..eheheredface

tapi aku pun tak leh nk komen byk2 sbb tak baca lagi buku RUMAH TANGGA DAKWAH yg kak mariati suh bace..hehe..

tapi satu je pesan utk diri aku khasnya..jgn jadikan nak cari pasangan tu matlamat utama dlm jemaah..kalo ade niat mcm tu,betulkan balik..tak salah nk pk..tp jgn fokus sgt bab ni sbb kita ade byk lagi bab n keje yang kite kene buat n pk..

nota kaki: asif jiddan sbb entri ni mcm tak 'komprehensif'..aku ni bab menulis tak berapa pandai..kalo bercakap bleh la sket2...hurmm..masih lagi dlm proses baiki diri..

0 pandangan dari kamu:

 

perkongsian sebagai peringatan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea