^_^ Ahlan Wasahlan wa Marhaban Bikum ^_^

Photobucket

thanks for click it !! ^_^

Monday, February 9, 2009

luahan hatiku..

^_^ lina mursyidah hamzah at 5:31 PM
Photobucket
sekadar luahan hati..

alhamdulillah..aku masih lg diberi kesempatan utk bernafas..menjalankan amanah sbg hamba dan khalifah yg sudah pastinya teramat berat utk ku laksanakan..
pelajaranku juga..alhamdulillah..tugasan demi tugasan yg ku terima kadang2 terkeluar keluhan dr bibirku..sehingga aku lupa utk bersyukur kerna melalui tugasan itu yg akan menyenangkan aku di masa hadapan kelak..

mempunyai keluarga yg sgt memahami juga membuatkan aku benar2 berterima kasih dgn anugerah yang Maha Esa ini..penetapan olehNya yang menempatkan aku di UIAM dlm pengkhususan PENDIDIKAN KAUNSELING juga merupakan aturan yg sgt indah dan memudahkan utk aku bergerak..tak dinafikan,terima kasih padaMu ya Allah kerana menggerakkan hati abah utk menghadiahi aku sebuah kereta yang bisa melancarkan lagi segala urusan hidupku..

kepada shbt2 yang sentiasa memahamiku..selalu benar aku membuat silap dengan kalian..acap kali aku mengguris hati kalian namun kalian tetap sabar melayani kerenahku..walaupun aku selalu tidak dapat bersama dengan kalian namun percayalah wahai sahabatku sekelian,doaku sentiasa tak lupa ku titip buat kalian yang ku iktiraf sebagai sahabatku dunia akhirat. byk mesej2 yg tak ku balas..perlakuan dan perkataanku yang mungkin boleh diistilahkan 'cakap lepas'. hanya sejuta kemaafan yang mampu ku pohonkan..

masa yang ada tidak mencukupi utk segala tanggungjawab yang telah diamanahkan. pernah hati kecilku berbisik untuk melepaskan segalanya yang tergalas di bahu. namun ada suara lain jauh di lubuk hati yang memjuk supaya tidak melepaskan apa yang telah ditaklifkan. apa yang berlaku ada hikmahnya..hikmah perlu dicari..bukan lah perlu dipersoalkan mengapa begitu dan mengapa begini..

aku seorang manusia biasa..normal.memerlukan sokongan dari insan2 yg berada di sekelilingku..keluarga,shbt2. aku sangat2 memerlukan sokongan kalian. terima kasih kepada UMI dan ABAH dan ADIK2 kerna menjadi sumber kekuatanku dalam meneruskan langkah ini. kepada shbt2..aku sedar tak byk masa aku luangkan bersama kalian. tapi fahamilah setiap detik aku bersama ngan kalian..makan bersama..mandi sungai bersama..aku sgt2 menghargai waktu itu kerna itulah waktu aku bersama ngan kalian.

kadangkala aku cemburu kerna aku tak seperti org lain yg bisa menghabiskan masa dgn keluarga dan shbt2..tapi seringkali aku memujuk diri dengan selalu mengatakan pd diri sendiri..
"lina..Allah itu Maha Adil..mungkin kau tak dapat bersama mereka seperti insan lain di dunia..dan Allah akan menggantikan masa itu di syurga kelak"
SUNGGUH ku rasa diri ini tak layak utk mencium bau syurga..namun insan mana yang mahu melangkah ke neraka..

buat sahabat2ku..
fahamilah aku sangat sayangkan kalian. aku akui aku bukan jenis yang reti tunjuk bahawa aku sayangkan kamu. tapi aku benar2 menyayangi sahabat2ku..cuma aku tak tau nak tunjuk macam mana..hny doa yang mampu ku titpkan..mungkin doa2 aku tak cukup ikhlas kerna tak smpai menyentuh hati kalian..barangkali Allah tidak menginzinkkanya lagi utk menguji persahabatan kita..

aku sekadar ingin meluah rasa..bukan ingin menagih simpati para pembaca..maaf sbb entri ni mcm skema..wallahualam

6 pandangan dari kamu:

nur asila said...

sedihnya...
kadang2 kite paham..tp kadang2 cam tak paham.. entahla..
jalan setiap orang lain2.. kite minta maaf sbb tak dapat jd penguat lin.. tp ALLAH lah sebaik-baik sandaran. kita hanya mampu melihat kejayaan lin. kite tak mampu nak terbang setinggi lin.
harap lin paham. banyak yang perlu diselesaikan dalam keadaan family kite tu.
satu je pesan kita, terbang tinggi tau. jangan pernah berhenti.
u r always in my heart.

Mujahid Siber 5487 said...

Bsykurlah...

awk blajar IPT, masih bdktn dgn kuarga..

duit xckup, xplu call n mntk byk2

knderaan, ado je... kalu dk jauh .. sglanya kne bergantung pd kckalan diri n tahap kematangan :)

lina mursyidah hamzah said...

to asila..
kita tak cukup berjaya lagi asila..
terlalu jauh kita dgn 'kejayaan'
masih terlalu byk lg perkara yang perlu diusahakan..
psl fmly awk..mmg keluarga yg patut diutamakan..jemaah hny sekadar wadah..
terbang tinggi??
sejak bile plak kite ade sayap ni..hurm...tp kite mmg tak mampu terbang tinggi yg mcm asila mksudkan..
i love you so much..

lina mursyidah hamzah said...

to syahiran
alhamdulillah..mmg patut sy ni bersyukur..semuanya Allah dah permudahkan..
awk mmg matang n cekal..chayok2 syahiran..teruskan perjuangan..PKPIM KUIS mmg best...hehe

Ikhwan said...

Salam alaikh...
Seorang pejuang akan adanya ujian dan cabaran.Tiada seorang pejuang yang tidak mendapat ujian dan cabaran.Sabarlah dan tabahlah sesungguhnya Allah bersama dengan orang yang sabar.

lina mursyidah hamzah said...

to ikhwan: insyaAllah..solat dan sabar adalah sumber kekuatan ilham dr ilahi..

 

perkongsian sebagai peringatan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea