^_^ Ahlan Wasahlan wa Marhaban Bikum ^_^

Photobucket

thanks for click it !! ^_^

Monday, March 2, 2009

akhirnya aku kantoi...

^_^ lina mursyidah hamzah at 1:36 PM
Photobucket
lepas je isi minyak kat shell ginwud aku terus ke highway nak ke nilai amik adik aku. sbb dy da abes peperiksaan terakhir utk sem ni. dlm perjalanan ke sana, aku tiba2 nampak beberapa polis trafik. dengan pandainya aku g benti tgh jalan n pakai tali pinggang keledar(TPK). sememangnya aku tak suka pakai sbb rasa lemas.
tapi aku redha sbb aku ditahan jugak akhirnya. tajam sungguh mata polis2 ni.dari jauh da leh detect yg aku pakai TPK tgh2 jalan. akhirnya aku dpt surat cinta dr pak polisi yang sgt garang mukanya. aku nak senyum pun takut.huhu..
aku pun cuba positifkan diri..ap yg aku pk...

1. bagus gak kena saman ni..sekurang2ny aku phm perasaan org yg kena sama..
2. merasai pengalaman cuak kena saman..
3. nak g pejabat polis ape ntah kat selayang untuk bayar saman..aku plak jenis yg tak tahu jalan..ni peluang aku nak kenal jalan2 kat sekitar selayang ni..
4. leh survey2 harga saman...ade yg kata aku kena masuk court..ada yang kata aku kene bayar 4m40-rm80..ada yang kata aku kena byr 300..akupun tatau mane satu btul
5. patut la aku rase mcm tanak belanjekan rm500 terakhir ptptn aku.niat di hati nak simpan utk pesta buku..tp rasanya mcm kena habiskan utk pesta saman je..hehehe..

tp ape2 pun..esok aku nak g kat pejabat yg aku kena pegi tu kat selayang..brp kena bayar..kena masuk court ke tak..akan diketahui esok..lenkali aku kena la pakai TPK walopun rase mcm nak tercekik je tekak..huhu...:woooh:

6 pandangan dari kamu:

MuhD NoR AzyM said...

Ha..tu la ko..len kali pkai tali pinggang keledar ye..hehe..

suhana said...

Assalamu'alaikum kak..

wah3.. hepi go lucky dpt saman.. hihi

pakai jek laa TPK tu, utk keselamatan bersama.. hihi..

Anonymous said...

salam bgs2 bertambah matang sikit sahabat saye ni....

lina mursyidah hamzah said...

to azym:skrg ni aku pakai..walopun rase mcm nk tercekik je tekak aku ni..bleh mati agaknye pakai TPK ni..

to suhana:memule cuak gak polis plak seulas senyuman pun takde..at least sembang2 la ngan kite bg redha sket cuak ni muke serius mcm tak mesra rakyat je..ahaks!

to anonymous: makin matang ke saya ni?? haha...mcm lawak je lina mursyidah matang..tp sy mmg matang pun..*wink2*

Syabab Muslim said...

Pengalaman mengajar kita erti hidup,penglaman juga adalah merupakan tarbiyah dari Allah buat hamba-Nya, Apakah kamu menyangka kamu telah benar2 beriman sedangkan kamu belum di uji. (
al-Ankabut : 2)

lina mursyidah hamzah said...

to syabab muslim:mekasih atas peringatan. mmg sgala yg berlaku kat dunia ni..adalah ujian dan 'pembelajaran' bg manusia. ujian juga ada 2 bentuk..kesenangan itu pun ujian..kesusahan itu pun ujian..bagaimana harus kita 'melepasi' ujian itu..tepuk akal tanya iman..er..btul ke peribahasa ni..hehe

 

perkongsian sebagai peringatan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea