^_^ Ahlan Wasahlan wa Marhaban Bikum ^_^

Photobucket

thanks for click it !! ^_^

Sunday, March 8, 2009

khas utk cik ct sbb smlm tak balas mesej dy

^_^ lina mursyidah hamzah at 5:47 PM
Photobucket
pada mulanya,aku membuat keputusan untuk tidak pergi ke demostrasi isu PPSMI niat nak siapkan tugasan dari pensyarah tapi bila difikir2 kembali..kalau bukan skrg bila lagi..tak smpt nk tuka bj, aku redah je ngan jubah2 n beg laptop kat blakang. beramai2 bertolak dari klcc--->pasar seni. turun -> jalan kaki smpai masjid negara. semua solat zohor dulu..

abes solat zohor ada ucapan 'aluan2' sket dr wakil2 yang nak bg ucapan. wakil PKPIM mesti la ade..
mrgreen.abes sesi ucapan,berarak la kami ke istana negara. ngan hujan2 tu redah aje.agak seronok berada dalam 'laungan takbir'.cumanya yang politik2 tu tak gemar la dgr sbb ni kan perhimpunan psl bhs..hurm..tiba2...smpai kat divider,ade la mcm tinggi pinggang aku..dalam hati aku..'aisey..tak bleh ni' dah rasa mcm nk patah balik dah..tapi kuasa ALLAH bagi,aku lepas lompat divider tu..

terus lagi berarak..dan berarak..laungan takbir bergema..makcik2 pakcik2..adik2 semua berarak..yg pakai wheel chair @ kerusi roda pun pegi. tapi depan tu kena sekat. dah kena daki bukit plak. aku ni ngan berjubahnya mula2 tak yakin.tup2 je..abg wan tegur aku..terkejut sgt..dy ni dtg dr mane tibe2 muncul..questionpastu ALLAH tlg lagi..aku panjat jugak bukit tu ngan dimulakan dgn langkah longkang.ada pakcik tlg..naik tu mmg tawakal la..harap2 sandal BATA aku ni tahan sket. nak smpai puncak bukit,aku capai tangan org yang tlg2 utk naik..maka naik lah kami dengan berjubah.aku ngan kak khairiah pakai jubah waktu tu.

naik2 je..kena gas pemedih..dari bawah bukit dah rasa..ni dy tembak lagi..serius!!!!mmg pedih dan memeningkan..:hilo: baru la aku tahu knp org tak suka FRU tu..aku rasa mcm tak keterlaluan aku ckp derang ni mmg KEJAM!!!! tembak tak henti2..ramai gak pakcik2 yg prihatin ngan kami ni..bagi air garam,garam..aku ni petama kali amik garam sapu kat satu muka. berlari2 la aku,kak khairiah,kak mai,kak mariati dan diiringi abg khairullah n abg wan..cari tmpt utk berlindung sbb asap dy mmg sadis btul rasanya..(mcm mn la agak2ny kalo kat palestin..mesti lg sadis:argh:) tgh2 berlari tu..kena lagi asap..kali ni lagi teruk..ya ALLAH..FRU ni takde hati perut ke? sian makcik2 pakcik2..adik2..aku tatau nk ckp ape..mmg KEJAM..org2 awam dah menyumpah2 ckp diorg ni "ZIONIS..YAHUDI" dan aku tatau nape aku stuju ngan gelaran tu..

abg wan n abg khairullah usaha cari jalan keluar untuk balik ke masjid..tgh2 cari jalan kena lagi..n berlari2 la kami..n terserempak ngan kak asma yg terpisah sorg2 dy..alhamdulillah..jumpa kami..
kami pun lari lagi turun ke bawah...nak balik ke masjid..yg aku tak puas hatinya..jalan ke masjid pun tak leh balik sbb diorg sembur air asid tu kat masjid..kitorg duk tgh2 jalan..(tp kat bhgn tepi la) bila mcm dah reda..baru la kitorg gerak ke masjid..dan yg paling tertarik hati..ada sorg budak perempuan kecil dlm perjalanan tu bercerita tentang perjuangan RASULULLAH SAW lagi hebat..apa yg kita lalui ni secebis pun tak smpai..kagum ngan budak tu..petah dan matang..tgk2 dlm linkungan darjah 5..kalau dah anak2 kecil sekolah rendah pun bantah PPSMI ni,knp perlu diteruskan lagi? yang menderita RAKYAT..generasi muda..

smpai je masjid negara, solat asar n PKPIM buat keranda n gimik mcm solat jenazah kat keranda tu. sesi bergambar2 semua n bersurai balik ke KLCC balik untuk mesyuarat selari..
tu je kot..wallahu'alam

notakaki: terima kasih utk seseorang sbb sgt prihatin dan memberi kata2 semangat utk aku 2-3 hari ni n terima kasih jugak sbb tlg belikan air..walaupun air tu rasa garam..hehe..

4 pandangan dari kamu:

CORETAN RASA HATI said...

lina,abg ana pun gi gak demo ni.sempat la ana tgk die amik video waktu masjid kena sembur.memang kejam la drg ni..

lina mursyidah hamzah said...

salam fizah..
tu la..mmg kejam..yg paling tak leh blah kat depan masjid pun nk sembur..perabih air asid je diorg ni..membazir tul..

Syabab Muslim said...

Nak buat mcmn bila bertindak mengikut arahan bukan ahlinya dari sudut pandang islam hakiki bukan islam had-hari. Tiap keperitan dan kepedihan pasti ada balasannya. Bersama menghayati pahit manis sirah perjuangan Rasulullah s.a.w. sempena ulang tahun hijriah kelahiran Baginda s.a.w.

lina mursyidah hamzah said...

>syabab muslim
segala kepedihan yg dirasai..segala kesakitan yg dialami sebenarny tak smpai secebis pun dr susahnya Rasulullah saw berjuang..apa yg kita lalui ni sikit je baru..sama2 la kita mengambil iktibar dan meneladani sikap Rasulullah saw sms bhdpn dgn ujian..
wallahu'alam

 

perkongsian sebagai peringatan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea