^_^ Ahlan Wasahlan wa Marhaban Bikum ^_^

Photobucket

thanks for click it !! ^_^

Tuesday, March 31, 2009

siapa aku????

^_^ lina mursyidah hamzah at 9:25 PM
Photobucket
Ana in saaltal-qouma 'anni man ana

Andai kau tanya manusia siapa aku
Ana mu`minun sa a'isyu dauman mu`mina
Aku adalah Mu'min yang selamanya hidup sebagai seorang MU'MIN
Falya'lamil-jami'u 'anni ha huna
BIar semua yang ada di sini tahu bahawa AKU
Lan anhani lan antani lan arkana
selama-lamanya takkan berlembut,takkan goyah,takkan bertolak ansur(demi ISLAMku)

Inni ra`aitullaha fi akwanihi
Sungguh aku melihat (kebesaran) Allah dalam alamNya
Wa sami'tul shautul-haqqi fi qur`anihi
Dan aku mendengar suara kebenaran dari Qur'anNya
Wa lamastu hikmatahu wa faidha hana`ihi
Dan aku merasai hikmahNya serta belas ihsanNya
Fi siratil-mukhtari fi imanihi
Dari Sirah insan terpilih(Muhammad S.A.W) dan dari imannya

Ana mus-hafun yamsyi wa islamun yura
AKU adalah umpama mushaf Qur'an yang berjalan dan ISLAM yang diperlihatkan
Ana nafhatul-ulwiyyatun fauqats-tsara
Aku bagai hembusan angin meniupkan ISLAM di muka bumi
Al-kaunu li wa li khidmati qad sukhira
ALAM ini diciptakan untukku dan telah berkhidmat untukku
Wa li man ana, ana lilladzi khalaqal-wara
DAN DIRIKU UNTK SIAPA? Diriku hanya untuk ALLAH,Pencipta segala-galanya

Ana kaukabun yahdil qawafila fits-tsara
Aku akan menjadi BINTANG membimbing mereka yang mengembara dalam kegelapan
Wa ana syihabun idza ra`aitul munkarat
Dan aku menjadi cahaya yang menyala saat aku melihat KEMUNGKARAN
Ma li siwa nafsun ta'uddu 'alasy-syira
Aku TIADA apa-apa,melainkan HANYA SATU JIWA untuk ku perdagangkan
Qad bi'tuha lillahi wallahusytara
ku JUALKAN kepada ALLAH, dan ALLAH telah membeli


-Prof Dr Yusuf Al-Qardhawi-

Sudahkah kita menjadi seperti itu?

0 pandangan dari kamu:

 

perkongsian sebagai peringatan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea