^_^ Ahlan Wasahlan wa Marhaban Bikum ^_^

Photobucket

thanks for click it !! ^_^

Saturday, April 21, 2012

Ubaydah 2 bulan lebih2

^_^ lina mursyidah hamzah at 6:19 PM
سم الله الرحمن الرحيم
Perkembangan ubaydah stakat saat ini ialah..

- sudah mula hisap jari2 dy..bila dibaca kat internet rupanya ini cara dy belajar mengenai apa yang ada di sekelilingnya. dan ketika ini dy belajar bahawa " oh..saya ade jariiii..yeay!"

-semakin aktif membebel aka bercakap - ini perkembangan normal budak umur  2 bulan..asal bangun tdo je ajak sembang takpun dy sembang sorang2 dy..asal nyusu je senyum. n pernah jugak time nyusu, dy tetibe benti nyusu n duk menyembang dgn dy. kita kena layan lah untuk bantu perkembangan dy utk berkomunikasi walaupun kami berdua tak faham bahasa yang dituturkan antara satu sama lain ^_^

-selalu sgt nak berdiri ..tak padan dengan umur 2 bulan. kaki da keras tapi tak la suh dy berdiri terus. kui3..n tamau baring kecuali menyusu n tdo..hanya mau duduk dan berdiri..

-menyengih dan gelak pada yang dy kenal mcm mak dy, tok umi dy dan sesiapa yg dy rase nk senyum n pandai agah dy..

- suka mlihat dan pk mcm itu adlh mslh besar adlh kgmaran raut wajah yg dy suka wat..

- tdo pun da okay..alhmdulillah, hrpnya smpai ke besar dy tdo mlm mcm kita tdo..

- kalo org len mkn..dy akan perati jek mkanan org tu n tgk cara org mkn..

skrg tgh mncari video2 islamic yg ada bunyi dan perkataan sbb dy dah boleh diajar mmbaca. stakat ni pkenalkn babytv jek..alquran pilihn utama sjak pntang diperdengarkn..(dlm rahim lg snanye)..

moga ubaydah membesar jd anak yg soleh, insan bermanfaat..


0 pandangan dari kamu:

 

perkongsian sebagai peringatan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea