^_^ Ahlan Wasahlan wa Marhaban Bikum ^_^

Photobucket

thanks for click it !! ^_^

Thursday, August 30, 2012

pengalaman awal menghantar ubaydah ke rumah maksu [pengasuh]

^_^ lina mursyidah hamzah at 11:07 AM 0 pandangan dari kamu
Hari pertama hantar ubaydah..abah ubaydah bergenang air mata.."lina tak teringat ke ubaydah?"
pada mulanya saya biasa2 aje..tak rasa sedih..tp bila lihat mata suami saya bergenang air mata, sy pun bergenang la jugak..huhu..mane ade org tak ingat anak..

dan hari pertama berlalu dgn agak bad..ubaydah menangis pjg hari..tak mahu botol..[ silap saya tak ajar minum borol berterusan..ajar sbulan 2 je pastu terus DF]..huhu..waktu zohor saya dan suami pergi amik ubaydah sbb maksu call dy menangis tak berenti..cuma stop kejap tertidur akibat keletihan menangis dan kelaparan mungkin..sbb tak minum susu

hari kedua, pergi hntr ubaydah..encik suami tak sanggup nk tunggu lama utk tgk ubaydah berpisah ngan kami [kejap je pun n jarak umah maksu 5 minit je nek kereta]..terus dy letakkan beg di luar pintu dan hny saya yg masuk ke dalam rumah maksu utk bermain kejap dgn ubaydah sblm pergi..kata maksu, hari ni ubaydah still menangis tapi kurang la ckit dr hari pertama..ade la jugak benti kejap2 n masih mencari2 uminya..huhu

dan hari ni hari ketiga..suami sy speti biasa..takkn turun sbb tak sanggup nk berpisah dgn anak..tapi ubaydah ada tunjukkan sikap positif..maksu bukak je pintu mah td, dy sudah tersenyum2 pada maksu..sudah mahu main2 dgn maksu..moga hari ni dy lebih baik dr smlm..dan saya amat terasa dy tiada..sunyi!! tak sabar nk tunggu zohor nak g amik dy..wuwuwu

dan saya juga rasa amat bersyukur dgn peristiwa pengalaman ini, sy tahu bahawa Allah mmg berikan suami yg sgt baik dan yg terbaik buat saya..walopun mula2 tak kenal sgt suami sy, lepas kawen byk yg sy tahu dan dia mmg seorg yg sgt soleh baik dan penyayang..moga Allah sentiasa rahmati dia..dan ubaydah juga ..anak umi yg sgt soleh ^_^

Thursday, August 9, 2012

malam ni 21 Ramadhan

^_^ lina mursyidah hamzah at 4:18 PM 0 pandangan dari kamu
lama benar rasanya tak jenguk blog ni. hehe..

esok genaplah ubaydah 6 bulan..makin banyak development ditunjukkan sesuai dengan peningkatan usia..ade juga yg terlebih sesuai, tp biasalah..lain budak lain perkembangannya..tak boleh compare2..^^,

bisnes Asyrina Online Store pun alhamdulillah..bertambah baik..dlm proses utk ada 'real' store utk mudah pelanggan nk tgk n pilih2 brg..doakan!

malam ini, malam ganjil pertama di Bulan Mulia..angan2ku, moga dipertemu Malam yang mulia..dah berangan, kena la usaha..dan pastinya, jalan utk sampai kepadaNya..jalan yang DIA suka itu banyak sekali tersedia..terpulang pada kita mahu pilih yang mana..yang mampu kita ikut..yang mampu kita lalui..besar atau tidak ganjarannya, bukan kerja kita ^_^

menjadi bualan penduduk langit lebih bermakna dari menjadi bualan penduduk dunia..insyallah. DIA tahu segalanya.. yg menghukum diri ini di luar sana, terpulanglah mahu kata apa, mahu anggap apa, kalian menggelarkan diri kalian daieah tp sayang, tidak berpelakuan seperti daieah..saya tidak kisah apa org kata, saya lebih kisah apa Allah kata.

pesan abang berkali2 kpd saya
" Biar org buat kat kita..tp kita jgn buat kat org..jangan balas apa yg dy buat pd kita"

Awal Ramadhan tahun ni x best..moga pengakhirannya best!!! aminnn
 

perkongsian sebagai peringatan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea