^_^ Ahlan Wasahlan wa Marhaban Bikum ^_^

Photobucket

thanks for click it !! ^_^

Thursday, May 30, 2013

fasa seterusnya

^_^ lina mursyidah hamzah at 11:57 PM 0 pandangan dari kamu
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

saje nk tulis blog smntara Ubaydah da tido..abg belum balik dr kuliah syeikh fahmi zam zam. Alhamdulillah..ubaydah sudah boleh berjalan since 3 weeks ago dan byk lg perkembangan positif dr smua aspek =)

esok adalah hari cubaan nk hntr ubaydah ke rumah pengasuh baru. setelah lebih kurang 4 bulan tanam anggur dan menjaga ubaydah dgn sepenuh masa, isnin ni (3 jun ) saya kena bekerja untuk terus membayar hutang ptptn [ kalo pr menang tak pyh pk..hehe]

hrp ubaydah oke.. [ walopun tahu dy takkan oke sbb dy masih menyusu badan.. dy tak pernah mahu susu botol dan tak reti hisap botol ] hmm.. berharap ubaydah oke dan oke.. kalo takpun, mungkin amik masa ckit..huhu

pintu untuk masuk universiti utk kali kedua sudah pun dibuka..tinggal nak masuk atau tak sahaja ke tmpt itu. bila dikenang cabaran menghabiskan degree dgn anak 1 membuat saya begitu kagum dgn org yg ada 3 4 org anak tp bleh habis smpai phd..mmg tabik springgggg! saya? xtahu lagi bagaimana nasibnya..

fasa baru dgn status yg masih sama.. tp fasa baru itu sbg seorang pekerja, dan pelajar sarjana [mungkin ] dan masih memegang taklifan yg indah sbg isteri dan ibu.. =D

biz online? sudah mula slow.. sesi 4 bulan sepenuhnya sy guna utk menjaga ubaydah..biz buat time mcm busan sgt time ubaydah tdo je.. niat asal nk fokus biz time tak keje..tp tak leh la..kena fokus anak jugak..ni usia emas anak..mmg rugi kalo sy lepaskan usia emas begitu shj..duit boleh dicari, tp usia emas anak yg berlalu takkan boleh dicari smpai bila2.. cuma skrg bila terpaksa kerja, siang utk kerja..ptg n malam fokus pd ubaydah.. lagi minimumkan masa utk biz.. xpelah, rezeki di mana2 ^_^ kerja yg akan dibuat nnt ni pun based on biz jugak.. kerja ngan umi abah, insyAllah ada berkatnya. cuma sy tak pasti smpai bila sy akan bekerja dgn umi abah.. cuma slagi punya waktu dan peluang, insyAllah akan bkerja dgn mereka..

pen off~ ubaydah da gerak2 ;p


Thursday, May 23, 2013

2 pagi~

^_^ lina mursyidah hamzah at 2:13 AM 0 pandangan dari kamu
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

ni kali ketiga abah bertanding di kerusi parlimen.. dan spt yg dijangka, kalah..
kata abah " dah biasa kalah, kalo menang terkejut juga"

cuma, ada isu boikot memboikot pulak di bhgn abah bertanding.. sedih juga sbb org bersangka bukan2 hny dgr cerita mulut ke mulut..diajak bersemuka sendiri dgn abah x mahu..lebih percayakan cerita kedai kopi dari bertanya empunya diri =)

sejak 2008 lagi abah tak mahu bertanding dah..lepas kalah 2004..kali ni pun abah tak mahu juga sbb nk bekerja blakang tabir shj sbg jentera pru.. tp syura mahukan abah bertanding, dan abah wala'. abah wala' pun ada org pakatan yg marah2..x puas hati..hmm..manusia2..

saya secara peribadi tgk umi abah bekerja utk Islam.. PAS.. berhabis berpuluh ribu ringgit..tenaga masa usah ckp la.. masih sy ingat umi demam smpai terlantar shj di rumah tak leh bgun sbb gerak kerja pru 13 ni.. betapa hmpir stiap hri sblm2 pru komitednya smpai sminggu 4 5 kali balik hari drive ulang alik phg-kl, tp bila sy tgk org yg komen mcm2 tak puas hati, sy jd geram.. yg menghairankan, umi abah tetap tenang berdiam.. sy belajar dr mereka tentang ketabahan, ketenangan berhadapan buah mulut org yg berkata bukan2..

masalah di tmpt abah sy dr segi pimpinan kawasan adalah tidak nampak figura yg boleh gantikan tmpt abah.. kini, abah sudah pun mengotakan janjinya utk meletak jwtn dalam pimpinan PAS kawasan =) kata abah bg laluan pd generasi baru.. sudah lama sbnrnya abah mahu melepaskan jwtn dan memberi laluan bru..cuma mslhnya tiada pengganti abah..

kini tydp kawasan lah yg memangku.. dan mulut2 yg komen mcm2 tu sepatutnya boleh berhenti bercakap yg bukan2 psl abah sebaliknya boleh promot calon pilihan masing2 utk dinaikkan ke ydp dan fikir strategi utk pru akan dtg..

skrg abah boleh fokus penuh pd bisnes..dan juga dakwah abah tak pernah terhenti sejak dulu dlm keadaan tidak berjwtn hingga la kini.. saya wajib mencontohi bagaimana tenangnya abah dan tenangnya umi dgn sepak ranjang politik...

sentiasa mendoakan abah diberikan rahmat Allah yg tak putus..mendoakan abah supaya dipermudah laluan ke syurga dan dipermudah urusan kehidupan di dunia dan di sana..amiiinnn

p/s : dr dulu lg, sy paling tak suka sikap org yg hebat bercakap tp dy hanya tahu bercakap shj.. tidak berbuat apa2..HANYA TAHU BERCAKAP.. =)

dan plg tak suka org yg dgr cakap org mulut ke mulut tanpa bertanya pd empunya diri..
 

perkongsian sebagai peringatan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea