^_^ Ahlan Wasahlan wa Marhaban Bikum ^_^

Photobucket

thanks for click it !! ^_^

Thursday, April 2, 2015

short gateway gambang safari park-teluk chempedak-kuala gandah-deerland (part 1)

^_^ lina mursyidah hamzah at 4:03 PM
Bismillahirrahmanirrahim

ntah kenapa teringin rasa nak pergi jenjalan. spend masa btul2 dengan ubaydah dan abang. huhu.. rabu mendapat ilham nak g safari park gambang. ubaydah suka tengok binatang2 plus sekolahnya ada buat lawatan ke zoo tapi hanya utk kelas 5 yo n 6 yo. susah nak handle bdk kecik. (ni reason penambah nak g tmpt tu..ekekekek)

maka saya google2 la pengalaman sharing orang ke sana dari segi tempat, penginapan dan kos. okayyy... bila dah google semua info, saya rancang itinerary. ehek! gambang je ponnn, nk itinerary bagai ;p

dah plan tu, saya tengok pulak penginapan. haruslahhh cari yang murah dan selesa kannn.. biar jadi pengguna yang bijak lagi2 bab $$$.. bukan berkira ke ape tapi dah kalau bleh dpt murah yg best selesa why not?? ;p

saya ke agoda.com dan search2 hotel2 yang berdekatan kuantan. kriteria utama mesti ada breakfast sesiap! tilik punya tilik, saya berkenan sangat dengan Areena Batik Boutique Hotel . waktu ni rm86 pernight siap breakfast! yang saya sukanya sebab bilik dia bagi saya la..bagi saya la..bagi saya dengan harga rm86 tu macam 'tak layak' je dapat bilik yang bagi saya cantikkkk dan selesa! Sungguhhhhh..bleh tengok gambar2nya sumber google memang sama rupanya. nama bilik ni 'tatami'.
 walopun dia hotel bajet, sayasgt suka sbb selesa, cantik, unik dan makanan breakfast sedappp ;p
 utk 2 malam termasuk caj ape pulak Rm200.04 sen. Bilik mmg best, cantik, selesa, unik, BERSIH + BREAKFAST sedapp. kire okay la kan..huhu. cuma yelah, mana2 hotel bajet pun limited parking sbb dy sewa/beli shoplot ^_^. minyak dari gombak isi RM50. tol dari gombak-kuantan RM27.60 lebeh kurang. haaa..ni gtau bajet sesiap senang nnt sape2 yg terjengah kat cni (ada ke?? )

dekat sangat dengan bandar kuantan around 5 minit drive sampai dah. ke gambang safari jauh gak dlm 30 minit. menginap kat gambang mahal n atas review beberapa blogger, rasa mcm x berbaloi. lgpun kami ada gak jalan2 ke pantai teluk chempedak.. next chapter la eh..

bai.






0 pandangan dari kamu:

 

perkongsian sebagai peringatan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea